کتابخانه‌ها و فریم ورک‌های Front-End وب
نوشته شده توسط : مهمان نواز

فکر کنید می‌توانستیم هر ورقه اینترنت را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنیم. طراحی سایت شرکتی هرمورد از آن قسمت‌ها این قابلیت و امکان را داشته باشند که در پروژه بارها استعمال شوند. فارغ از اینکه بدون چاره باشیم هر توشه مجدد آن‌ها‌را کدنویسی کنیم. بگذارید نام این نصیب‌های کوچک را کامپوننت (Component) بگذاریم. ایده‌ی کتابخانه‌ی React از طرف فیسبوک ساخت و ساز شد و Component-Based میباشد به‌این معنا که به ما این قابلیت و امکان را میدهد، Component‌های محصور گردیده‌ای را تولید کنیم که state خویش را رئیس نمایند، آن گاه آن ها را برای ساخت‌و‌ساز رابط کاربری پیچیده تهیه و تنظیم کنیم.

بعداز معرفی معنی کامپوننت و استعمال‌ از آن بوسیله Angular ،React در ورژن‌ی دوم خویش از آن بهره برد. بدین ترتیب معنا کامپوننت مفهومی مشترک فی مابین این دو ابزار جاوا اسکریپتی میباشد. البته در‌این حالت تفاوت این دو ابزار در چه می باشد؟ در واقع React تنها یک کتابخانه نادر وسعت جاوا اسکریپتی میباشد. در حالی که Angular یک قاب ورک میباشد. این یعنی مغایر Angular در React برای اتصال کامپوننت‌ها و... احتیاج به به کار گیری از ماژول‌های جانبی داریم. مزیت این فعالیت آزادی در تعیین این ماژول‌های جانبی میباشد. یعنی ما می توانیم شایسته ترین ابزار و مطلوب‌ترین آنها را نسبت به پروژه‌ی خویش تعیین کنیم.

کادر ورک Vue.js


Vue.js یک کادر ورک برای ساخت و ساز رابط کاربری میباشد و همینطور برای ایجاد برنامه‌های تک برگه ای اینترنت یا این که SPAها نیز به فعالیت می‌رود. ساختار Vue.js آنقدر شل میباشد که کدنویسان مبتدی و تازه کار یا این که طراحان اینترنت به راحتی می توانند از آن به کار گیری نمایند.

کادر ورک Aurelia


این قاب ورک نهایی ورژن از جاوا اسکریپت هست که می‌اقتدار از آن برای تولید هر رابط کاربری، به عنوان مثال رابط کابری اینترنت، نرم افزار‌های تلفن همراه و اپلیکیشن‌های دسکتاپ به کار گرفت. این کادر ورک را در واقع می‌ قدرت نسل بعدی کادر ورک‌ها برای توسعه و گسترش وبسایت‌های کارکشته دانست. کادر ورک Aurelia می تواند Html را متناسب با هدف ها متعدد توسعه دهد.

کادر ورک Ember


قاب ورک Ember.JS در سال ۲۰۱۵ وارد بازار قابل انعطاف ‌افزار شد و از آن پس به جهت کاربردهای فراوانی که داشت محبوبیت بسیار متعددی بین برنامه نویس ها اینترنت پیدا کرد. مثلا خصوصیت‌‌های این کادر ورک قادر جاوا اسکریپت، می‌ قدرت به پشتیبانی از دو نحوه data binding اشاره نمود که سبب ساز می‌گردد تا این قاب ورک تبدیل به یک پلتفرم فوق العاده برای مدیر رابط‌های کاربری پیچیده خواهد شد. تارنما‌های پرطرفداری همانند Linkedln، Netflix، Nordstorm و ... از این قاب ورک فوق العاده توانمند جاوا اسکریپت برای طراحی وب سایت شان به کارگیری کرده‌ اند.

قاب ورک Gatsby


کادر ورک Gatsby یک کادر ورک برپایه‌ی React و GraphQl میباشد .این قاب ورک از شایسته ترین بخش‌های React مانند React Router و webpack به علاوه‌ی چند خصوصیت GraphQl به کارگیری می‌نماید. در فیض می توانیم وب سایت خویش را بر مبنا‌ی React ساخته و آنگاه یک پوشه استاتیک Build ساخت کنیم. همینطور این قاب ورک دارنده تعدادی پلاگین است که با به کارگیری از آنها قادر خواهیم بود پروژه‌های خویش را به راحتی آغاز بزنیم.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت شرکتی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: